Nagy Nankang teszt – 3.152 km

Elérkezett az első, már hosszabb idő óta használatban lévő gumi vizsgálata. Felrakása óta 3.152 km kilométert mentem vele, szinte mindenféle út, és időjárási körülmény között (kivétel havas út). Először is a szubjektív véleményemmel kezdem, melyet nem rejtek véka alá. Meglepően kedvező tapasztalataim vannak, annak ellenére, hogy “csak kínai” abroncs.

Első nagy pozitívum – a hitetlenkedők korábbi jóslatai ellenére –, hogy a kormány továbbra sem szitál be egyetlen fordulatszám tartomány esetében sem, így a kerék egyenesfutása adott. A kanyaríveken továbbra is megfelelően dolgozik, szépen lehet venni vele azokat, mindenféle bebillegés, egyenetlen ívtartás nélkül, a csúszáshatár szükség szerinti érzékelésével (megjegyzés: magam nem vagyok kanyarvadász, de ha menni kell, akkor menni kell).

Nedves úton is kellően terelgethető vele a gépsárkány, bár ennek határát nem feszegettem. Fékezéskor kellően tapad, egyes korábbi “menő” abroncsaimhoz képest nem éreztem eget verő különbséget.

Az eddig megtett kb. 3.152 km alatt száraz, relatív meleg-forró, hideg száraz, hideg vizes aszfalton is “nyúztam” a gumit, de mentem vele makadám úton is, mindenféle probléma nélkül. Használtam a motort “teljes terheléssel”, utassal és csurig pakolva, de volt vele egy-két nagy sebességű menet is. Az abroncsban a levegőnyomás rendszeresen ellenőrizve volt, amennyiben szükség volt rá – meglepően ritkán -, mindig a gyári értékre került beállításra.

És most lássuk a száraz adatokat:

A motorkerékpár a közepesen nehéz sport/túra kategóriába tartozik, így az abroncsok nagyobb terhelésnek vannak kitéve.

  • A középső, egyenes futást biztosító csatorna mélysége (11 mérés átlaga alapján, a barázda két végpontjától 5-5 mm távolságra): 3,09/3,24 mm
  • Az oldalsó barázdák átlag mélysége (11 mérés átlaga alapján, a barázda közép részénél): 2,65/2,68 mm

      A korábbi adatokhoz képest lényegi kopás nem mérhető. A középső egyenes futást biztosító csatornáknál átlagban 0,02/0,08 mm, az oldalsó barázdáknál 0,03 mm a különbség, ami akár mérési hibahatáron belüli értéknek is tekinthető lenne.

Ez mindenképpen kiváló eredménynek mondható, remélem, később sem kell csalódni az abroncsban.

Most egy kis téli szünet következik, amikor is lassabban pörög a kilométer számláló, de természetesen amint értékelésre érdemes futásteljesítmény gyűlik össze, a folytatás következik!

Szöveg/kép: Szermek Zsolt

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.