Nagy Nankang teszt – Első benyomások

A gumiszerelést természetesen a profikra hagytuk, akik az abroncsot a legkíméletesebben “húzták rá” a felnire, illetve dinamikusan egyensúlyozták ki a kereket – féktárcsástól együtt, úgy ahogyan az illik.

A korábban fent lévő abroncshoz képest nagyobb tömeggel kellett a kereket kiegyensúlyozni, a szeleppel szemben 15 gramm, a szeleptől mintegy 1/4-ed fordulattal 30 gramm ragasztott súly került elhelyezésre. Ezzel viszont tökéletesre lehetett beállítani a kerék kiegyensúlyozottságát, szinte semmilyen “ütést” nem mutatott a mérőeszköz.

Amire viszont nagyon kíváncsi voltam, az a kormány beszitáltatás. Eddig, aki  kilencszázas XJ-sel beszéltem, mindenki azt mondta, tök mindegy milyen gumit teszek előre, mert mindegyik az első kilométerektől fogva berázza a kormányt, ami csak romlani fog az idő előrehaladtával. És itt jött az első meglepetés. A motor úgy ment az új gumival, mintha zsinóron húzták volna. A legkisebb kormányrázást sem lehetett tapasztalni vele, egyik sebességi tartományban sem (remélem, ez később is így marad).

Igaz, az eddig megtett kb. 500 km alatt csak csak száraz, relatív meleg-forró aszfalton próbáltam a gumit, de itt is csak kedvezőek a tapasztalataim. A kanyarokat – a korábbiakkal ellentétben – szépen lehet venni vele, mindenféle bebillegés, egyenetlen ívtartás nélkül. Erőteljes fékezéskor sem éreztem extrém kitörési hajlamot, az általam elvártak szerint tapadt.

És most lássuk a száraz adatokat:

  • A középső, egyenes futást biztosító csatorna mélysége (több mérés átlaga alapján, a barázda két végpontjától 5-5 mm távolságra): 3,11/3,32 mm
  • Az oldalsó barázdák átlag mélysége (több mérés átlaga alapján, a barázda közép részénél): 2,68 mm

Ezek a kiindulási adatok szükségesek ahhoz, hogy korrekt módon mérhető legyen az abroncs kopása, és így pontosan nyomon követhető legyen a gumi elhasználódása. Természetes, hogy ez csak tájékoztató adat, hiszen minden motor más, és más, eltérő vezetői tulajdonságok mellett, azonban jobb támpontot nyújt, mint “az úgy vélem, hogy 5000 km alatt 30%-osra kopott” szubjektív értékelés.

Ennek szellemében fogjuk a tapasztalatainkat a későbbiekben is megosztani veletek!

Szöveg/kép: Szermek Zsolt

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.