Nagy Nankang teszt – BEVEZETŐ

Mindig bírtam azokat az embereket, akik még távolról sem láttak valamit, de csak azért is legagyizzák, mert “made in kína”. Ez sajna a techinika világában is így van, holott a “márkák” nem kevés dolgot csináltatnak ezen távol keleti országban.

De lássuk a mi dolgunkat. Az XJ kilencszázasomon egy rá nem való Bridgestone Battlax BT016F gumi volt elől, ami 50-70 kilométeres sebességnél már oly mértékben beszitáltatta a kormányt, hogy az szinte kitépte magát az ember kezéből …. a csere szükségessége így adott volt, holott a kopottsága révén még elment volna pár kilométert. És itt jött a nagy kérdés, mire is cseréljem le?

Számtalan fórumot, valamint tesztet végigbogarásztam (ez utóbbiaknál egész jókat írtak), így egyre érdekesebbé, és kihívóbbá vált a NANKANG ROADIAC. Most már annak ellenére is izgatott a dolog, hogy motoros barátaim megjegyezték, akkor sem tennék fel ezt a kínai vackot, ha ingyen adnák. Végül döntöttem, és megrendeltem ezt a nálunk rendkívül előítéletes gumiabroncsot.

Őszintén szólva, meglepően gyorsan megékezett az egyik ismert gumis cégtől, korrektül csomagolva, belülről kitámasztva:

Ekkor döntöttem, illetve döntöttük el, hogy megpróbálunk egy korrekt szerelő/motoros tesztet készíteni a gumiról (igaz, nálam egyenlőre csak az első keréken fut ….. így talán nagyobb kihívás). A következő bejegyzésben az első benyomásokról fogunk írni, pár műszaki paraméterrel megspékelve.

Szöveg/kép: Szermek Zsolt

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.