Óccsó Jánosok

Lassan már semmin sem lepődünk meg. Így azon sem, amikor a sokadik olyan motorkerékpár kerül kezeink alá, aminek a javíttatására korábban a gazdája  már több tízezer forintot dobott ki, és amit kábé ugyanúgy (szerk.: vagy rosszabbul) kapott vissza, mint ahogy odavitte.

A legújabb páciensünk egy YAMAHA XJ600-as. Egyszerű gép, olyan, mint egy faék, de van aki nagyon ért ahhoz, hogy kell elrontani. A gazdája úgy adta át a motort, hogy mostanában valami érdekes hangot ad. Bár volt szakszervizben (is), kérte az általános állapotfelmérést, és a feltárt hibák javítását.

Megdöbbentő,  amit ennél a motornál is tapasztaltunk!

Nem kívánjuk felsorolni mindazt a hanyagságot, hozzá nem értést, aminek rendbetétele vár(t) ránk, mert akkor egy regényt írhatnánk, de két dolgot azért megemlítünk. Az első a SLÁGER, vagyis tömítő-ragasztót mindenhova, lehetőleg jó sokat. A jobb oldali képen megint a trutymák  áldásos hatása látható: a levált, olajtól rágógumi állagúvá változott ragacs…..a dekli alatt ezer helyen (lassan már csodálkozunk, ha valahol nem találkozunk ilyennel).

Viszont a durva, nem ez! Kevés esetben fordul elő, hogy valaminél ennyire melléfogjanak.  Az ellenőrzési protokollon haladva jutottunk el a szelephézag ellenőrzéséig. Ennél a típusnál jellemző a kipufogó és a szívószelepek hézag értékeinek jelentős eltérése. Az előbbi minimum értéke hat századdal nagyobb, mint az utóbbi felső határértéke.

Hősünknél, valami nagyon kontár egyformára lőtte be mind a két szelepsort úgy, hogy a kipufogó szelepek hézagját “hozzá igazította” a szívóéhoz – volt, ahol egy tizeddel! kisebb hézagot mértünk, mint a megengedett.

Azt gondoljuk, hogy nekünk, szereléssel foglalkozóknak kötelességünk a városi legendákról lerántani a leplet. Már több helyen találkoztunk azzal, hogy a “Kisdivinél” a szívó és a kipufogó oldalon is, akár egy tizeddel kisebb hézagot kell állítani, hogy a motor jól működjön. Ez butaság, mert így a szívószelepeknél NULLA HÉZAG lesz, ami káros a motorra nézve, de akár a motorosra nézve is. Persze ha olyan mondja és  – sajnos – csinálja, mint aki a képen látható módon méri a szelephézagot, akkor kár meglepődni, hisz láthatóan nem ért hozzá.

Hősünknél, a hatszázas Divinél szabályos értékre lapkáztuk a szelepeket, melyeknél előírásnak megfelelően ellenőriztük vissza a hézagokat. Amennyiben Te is így szeretnéd elvégeztetni az ellenőrzéseket, és javításokat, keress az elérhetőségeinken itt , és neked is szakszerű munkát garantálunk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.