Csak a kontároktól tartson távol a Jóisten, avagy hogyan ragasszuk meg a szivárgó karburátort.!

Rövid időn belül már másodszer találkozunk azzal, hogy egyes, magukat motorkerékpár szerelőnek nevező kóklerek amikor baj van,  nem cserélik a tömítést a karburátor úszóház fedelénél, hanem jó vastagon – biztos, ami biztos – bemázgálják tömítő-ragaccsal , mert az ugye minden szivárgásra gyógyír, mint hasmenésre a tüsszentésgátló  tabletta. Mindezt – mint hallottuk – persze nem kis pénzért teszik, és persze azt azért elfelejtik elmondani a motor gazdájának – vagy gőzük sincs is róla -, hogy ez a mutatvány egy idő után nem tesz jót a motor szabályszerű üzemelésének. A benzin oldja a tömítőpasztát, így előbb, utóbb – mint ami máshol a dolga is – minden lyukat eltömít ilyen vagy olyan mértékben, így a fúvókákat is.

(szerkesztői megjegyzés: minden, kicsit is hozzáértő felhívta és felhívja arra a figyelmet, tömítőpasztát csak a gyár által megadott helyre szabad felkenni, oda viszont ez kell és más tömítőt nem lehet bebarkácsolni.  Úgy tűnik, ez egyeseket oly mértékben hidegen hagy, mint bennszülöttet a nercbunda).

 SUZUKI GSX-R 600

Hősünk egy Gixer 600-as, mely a külsejét alapul véve elég sok mindenen keresztül mehetett, így nem csoda, hogy motorikusan is problematikus.

Elmondás alapján a motor gyenge, közepes fordulatszámon gyorsítás helyett megtorpan, nehezen indul. Korábban járt “szerelőnél”, aki talán ráolvasással és némi (nem is némi, hanem bő adag) tömítő pasztával próbálta  elűzni a galád motorrontó szellemeket.

Most nem szeretnénk részletezni, hogy barkácsoló barátunk a műhelyéből hogyan engedte ki a mocit – szégyen, gyalázat amit megengedett magának -, melyet semmi nem támaszt jobban alá, mint a karburátor “ragasztásról” készült fotók. Íme:

 

Ezzel a ragaccsal szemben az ultrahangos mosó tehetetlen, így marad a manuális tisztítás, ami esetenként egy-egy fúvókánál nem kevés időt, és ügyeskedést igényel. Erre a mocsokra majd egy napunk ment el, de a munkát elvégeztük.

Egy hozzászólás a(z) “Csak a kontároktól tartson távol a Jóisten, avagy hogyan ragasszuk meg a szivárgó karburátort.!” bejegyzéshez

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.